2 november 2021

Leisure & Cultuur

BRABANTSCHE HORECA VRIENDEN: NETWERKEN VOOR MILLENNIALS

Netwerken maar dan 2.0, in de tijd van nu. Als je op zoek bent naar ‘oude jongens krentenbrood’ dan ben je bij ons niet aan het aan het juiste adres. Maar wanneer dan wel?

Ontstaan - initiatiefnemers - even voorstellen

Het bovenstaande gezegde citeren we niet voor niets. Bij veel netwerkclubs gaat het om ons kent ons, en als buitenstaander is het lastig om ertussen te komen. Echter een sterk netwerk hebben is een garantie voor succes helpt anders gesloten deuren te openen. Serial entrepreneur Charles van Goch, bekend van Mise en Place en netwerker pur sang zag samen met Thomas Croughs (28 jaar, Staffable Payroll), een behoefte in een sterk regionaal horeca leveranciers netwerk. Samen met Manon Swinkels (28 jaar, Heineken) en Anne van Oers (32 jaar, Delta Wines) wisten zij een zeer ervaren adviesraad bij elkaar te brengen om dit platform van de grond te tillen.

De Brabantsche Horeca Vrienden (BHV)

Een netwerkclub 2.0 gericht op millennials die betrokken zijn in de horecabranche, die van elkaar kunnen leren en hun netwerk willen uitbreiden met gelijkgestemde vakgenoten.

Je bent jong en je wilt wat

Als young professional wil je gelijkwaardige mensen uit je branche ontmoeten. Wij zien Linkedin als een informatiebron waar de persoonlijke warme leads die dit netwerk opleveren je écht verder brengen.

Dit is de plek waar actieve millennials zich samen voegen, de centrale spot gefaciliteerd wordt voor het delen van best practices, daar waar we brainstormen over de trends en ontwikkelingen in onze markt en elkaar hulpvragen durven stellen inzake onze persoonlijke carrièrepad. Hier hebben we het leuk met elkaar en kunnen we onszelf blijven ontwikkelen.

De stabiele basis die de leden van de Brabantsche Horeca Vrienden hebben, vloeit voort uit de vier inspirerende en tot in de puntjes georganiseerde bijeenkomsten per jaar, uiteraard met een hapje en drankje. Om jullie een idee te geven; we combineren onze meetings met de jaarkalender van Libéma: Libéma Open (Hét grastennistoernooi), The Dutch Masters Indoor Brabant, Margriet Winterfair (achter de schermen) en een BHV tour dag door Brabant waar we horecaondernemers aan het woord laten. De rode draad: kennisoverdracht, lead generatie, inspireren en vermaakt worden.

Geven en nemen

Als jong professional sta je midden in het leven. We hebben een hele duidelijke mening en we weten goed wat we willen. Maar weten wat je wil en dit uiteindelijk in praktijk kunnen brengen is een wezenlijk verschil. Aan ideeën ontbreekt het ons niet, maar als je alleen maar jonge ambitieuze tijgers bij elkaar zet, dan ontbreekt er een stukje ervaring. Een stukje advies van iemand die het al een keer meegemaakt heeft.

Door onze adviesraad hebben wij toegang tot het grootste Brabantse horeca netwerk. Zij zullen ons gaan helpen met onze ambities concreet te maken en hier en daar de deuren te openen.

In praktijk zal dit in groepsverband kunnen door bijvoorbeeld iemand zijn verhaal te laten doen. Of in een 1 op 1 sessie, jij geeft aan welke hulpvraag je hebt en je wordt gekoppeld aan een bestuurslid of adviesraad lid die jou gaat helpen. Een greep uit de adviesraad: Martin Damen (Managing Director van Opvallers), Jeroen Dona (Divisiedirecteur Beurzen en Events bij Libéma o.a. bekend van Brantballen en Beekse Bergen), Koen Sanders (Directeur Hotels en Resorts Efteling), Charles Nix (Operationeel Directeur Rosval), Daan Peters (Directeur Field Sales Sligro), Tom van Fulpen (Verbinder bij Brabant Business Media), Charles van Goch (Directeur/eigenaar Mise en Place).