Ga terug

3 mei 2021

Ondernemer in beeld

Bij AGMI Traffic & Lighting zeggen we niet alleen wat we doen, we doen ook wat we zeggen

In de rubriek bedrijf/ondernemer in beeld, bevraagt Brabant in Business verschillende ondernemers en bestuurders. Deze week een exclusief interview met AGMI Traffic & Lighting.


1. Wie zijn jullie en wat doet jullie bedrijf precies?

AGMI Traffic & Lighting is een toonaangevende autoriteit op het gebied van bebording, bewegwijzering, draagconstructies, elektro en tunnelveiligheidsconstructies. Al ruim 70 jaar lang is het onze ambitie om voorop te lopen in duurzaamheid, kwaliteit en veiligheid. Onze expertise stelt ons in staat om inventieve oplossingen te leveren waarbij we uitsluitend bewezen technologieën toepassen in onze producten en productieprocessen.

De volgende stap
De verkeerswereld verandert continu met nieuwe oplossingen voor visuele informatiesystemen en dynamische bewegwijzering. In het DNA van AGMI Traffic & Lighting zijn flexibiliteit, kennis en expertise stevig verankerd, zodat we steeds snel en gemakkelijk kunnen anticiperen op de veranderende behoeften van de markt.

Slimme eindproducten
We lopen graag voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen en bestempelen onszelf daarom als inventief. Dat zie je terug in ons streven om bestaande technologieën om te bouwen naar een slim eindproduct waar de markt behoefte aan heeft. Zo introduceerden wij nieuwe blauwe bewegwijzering van aluminium, waren we samen met de ANWB de eerste in Nederland met LED verlichting, hebben we ons assortiment uitgebreid met aluminium portalen en zijn we op dit moment marktleider in tunnel safety equipment.

We doen wat we zeggen
Bij AGMI Traffic & Lighting zeggen we niet alleen wat we doen, we doen ook wat we zeggen. Daarom willen we bij al onze opdrachtgevers aantoonbaar maken hoe duurzaamheid, kwaliteit en veiligheid in onze organisatie verankerd liggen. De CO2 prestatieladder, CE-verklaringen, Cradle to Cradle certificering en de ISO9001 normering zijn slechts enkele voorbeelden van de normen waar wij als autoriteit op het gebied van bewegwijzering graag aan voldoen.

Belangrijkste schakel
Iedereen bij AGMI Traffic & Lighting is de belangrijkste schakel en wij zien elke stap in het productieproces als een essentieel onderdeel om hoogwaardige kwaliteit te garanderen. Dat houdt ons alert en brengt ons steeds een stap verder in de drive om continu vooruit te kijken en te verbeteren.


2. Hoe zijn jullie omgegaan met de corona pandemie?

We zorgen dat ons bedrijf gezond is. Bedrijfscontinuïteit is belangrijk voor onze organisatie hierdoor moesten wij streng toezien op de veiligheid van ons personeel zodat de productie door kon gaan en sales haar werk kon blijven doen. Dit is als productie bedrijf erg belangrijk.

AGMI kreeg begin vorig jaar een pittige klus voor de boeg; heel Nederland gaat over naar 100km. Dit moesten wij in en relatief korte tijd realiseren. Het is ons gelukt aan de hand van strenge maatregels corona buiten de deur te houden.


3. Wat kunnen wij verwachten van jullie in 2021?

Ook in 2021 zal een druk jaar voor ons zijn waar we nog alert blijven op COVID-19. Wij zijn begin dit jaar een nieuwe productie lijn gestart; Re-sign! Dit zijn verkeersborden die wij bij de gemeentes gaan ophalen en van een nieuwe ronde zullen voorzien.

Tevens blijven we bezig om onze duurzaamheidspositie te verbreden in alle productportfolio’s. Zitten in diversen brancheverenigingen om een bijdrage te kunnen leveren aan het klimaat akkoord.


4. Waarin onderscheidt AGMI Traffic & Lighting zich ten opzichte van de concurrenten?

AGMI Traffic en Lighting onderscheid zich doordat we een totaal pakket kan leveren; Bewegwijzering, draagconstructies, elektroproducten en tunnelveiligheidsproducten. Ook staan wij bekend om onze custom-made oplossingen waar geen standaard mogelijk is. Dit is heel goed mogelijk door onze eigen productie.

Voor ons is het heel belangrijk om duurzaam te ondernemen. Onze bedrijfsfilosofie is dan ook: Met onze toonaangevende en inventieve product- en projectorganisatie ondersteunen wij onze klanten effectief bij de veranderende maatschappelijke mobiliteitsvraagstukken.

  • People: Duurzame relaties, met medewerkers, klanten en leverancier.

  • Planet: Efficiënt gebruik van energie, water en grondstoffen in de hele keten. Van bron tot eindgebruiker en terug.

  • Profit: Aandacht voor de markt en de noodzakelijkheid voor de continuïteit van onze onderneming. Een win-win situatie creëren voor de hele keten


5. Op welke successen zijn jullie het meest trots? en waarom?

We hebben recentelijk geïnvesteerd in een nieuwe machine waarmee we borden terug halen uit de markt en deze weer opnieuw in kunnen zetten in de markt.


6. Waar hopen jullie over 5 jaar te staan?

Over 5 jaar hopen wij een duurzaamheid begrip te zijn in de GWW sector.


7. Hebben jullie nog een leuke tip voor onze lezers?

Denk in mogelijkheden, wij nemen als producent de verantwoordelijkheid in onze hele keten. Waar komt een product vandaan, logistiek, welke materialen worden er gebruikt, hoe kunnen we deze weer netjes afvoeren naar de juiste keten / hergebruiken?

Neem als consument ook deze verantwoordelijkheid!


8. Wat is kenmerkend aan jullie bedrijf?

AGMI is duurzaam, vooruitstrevend en inventief. Vanaf productontwikkeling, leveranciers selectie, cultuur tot uitlevering. Hiernaast nemen we de verantwoordelijkheid om in de toekomst te kijken, wat gebeurd er met onze materialen, hoe worden ze terug gebracht naar ons voor een juiste afvoer of hergebruik. We gaan graag in gesprek met onze klanten en luisteren, sluiten graag aan bij duurzaamheidsvraagstukken om te kijken naar een gezamenlijke keten oplossing.