Partner

19 maart 2021

“schoenmaker blijf bij je leest”

In de rubriek ondernemer/bedrijf in beeld bevraagt Brabant in Business verschillende ondernemers en bestuurders. Deze week een exclusief interview met Yellowstone International B.V.

1. Wie zijn jullie? 

Wij zijn Yellowstone International B.V., sinds 1997 de one-stop-shop en full service adviesorganisatie op het gebied van arbeid in de meest uitgebreide zin van het woord.

2. Wat doen jullie? 

Wij ontzorgen onze cliënten op het gebied van (flexibele) arbeid en alle aspecten die daarbij komen kijken. Je moet hierbij denken aan onder andere advies met betrekking tot arbeidsrecht, sociale zekerheid en loonbelasting. Tevens stellen wij personeel beschikbaar aan derden, verzorgen wij de loonadministratie voor onze cliënten, en hebben we een uitgebreide relocation dienstverlening. Zoals o.a. het verzorgen van werk- en verblijfsvergunningen alsmede verzorgen we de aanvragen voor de toepassing van de zogeheten 30% regeling, we bieden assistentie bij aanvragen BSN nummers en/of openen van een bankrekening en hulp bij huisvesting voor expats. Daarnaast bieden wij zelfstandigen die geen inschrijving bij de KvK hebben en die geen eigen administratie willen voeren de mogelijkheid om via ons aan de slag te gaan bij opdrachtgevers.

3. Waarin onderscheiden jullie je ten opzichte van de concurrenten? 

Absoluut onze customer care! Al onze cliënten en al onze (externe en ter beschikking gestelde) medewerkers zijn belangrijk. Wij bieden persoonlijke aandacht en zetten net dat stapje extra. Onze dienstverlening houdt niet op bij het maken van een loonstrook. Zeker bij expats, waar wij met onze immigratie- en relocation afdeling in gespecialiseerd zijn, zijn wij ook na kantooruren bereikbaar om alle vragen te beantwoorden teneinde de expat zich thuis te laten voelen en geen zorgen te laten maken over allerlei juridische, fiscale en administratieve zaken, maar ook over allerlei hand-on, huis- tuin- en keukenvragen zoals hoe en waar sluit ik een wifi contract, hoe regel ik de zaken rondom school voor de kinderen en waar vind ik een huisarts.

4. Welke toekomstplannen zijn er? 

Blijven ontzorgen. Wij zijn een dienstverlenende organisatie die gegroeid is door mond-op-mond reclame. Dat willen we blijven doen want dat is uiteindelijk de enige graadmeter die zegt dat je het goed doet. Mensen blij laten zijn en tevreden stellen, dat is waar ons team voor staat en waar we voor willen blijven staan.

5. Wat zijn jullie internationale aspecten?

Ons werkgebied is Nederland maar een groot deel van onze clientèle is internationaal. Van internationale bedrijven die in Nederland gevestigd zijn, zich hier gaan vestigen of waar dan ook ter wereld gevestigd zijn, tot medewerkers van over de gehele wereld die van onze diensten gebruik maken. 

6. Op welk land spelen jullie naast Nederland nog meer heel veel in? 

Van oudsher doen we veel zaken met Engelse cliënten. In verband met Brexit hebben veel van onze cliënten een vestiging in Nederland geopend. Samen met ons netwerk hebben wij ze daarbij geadviseerd en geholpen. Wij verrichten echter geen activiteiten in het buitenland zelf. Wij stellen ons op het standpunt “schoenmaker blijf bij je leest”. Als we nu in de ochtend iets in de Staatscourant lezen, dan is het in de middag geïmplementeerd bij wijze van spreken. Als je je werkzaamheden over de grens uitbreidt, ben je afhankelijk van adviseurs ter plekke die de dagelijkse wijzigingen (pro-actief) voor je cliënten in de gaten moeten houden. Wij willen dat deze adviseurs minimaal hetzelfde servicelevel hebben als ons Nederlandse Yellowstone team aangezien wij dat onze cliënten beloven en zij dus daarop (mogen) rekenen. Daar wij die verantwoording niet willen nemen beperken wij ons werkgebied.

Daarnaast hebben we het met alleen Nederland al druk genoeg😊