2 juli 2020

Sport

Groen licht voor bidteam Dutch E-prix

Stichting Formula-Eindhoven selecteert Unlimited Productions, Triple Double en gr8 agency als winning team

Al eerder schaarde zich een krachtig team van toonaangevende launching partners achter stichting Formula-Eindhoven om een bid voor de Dutch E-prix mogelijk te maken. Nu ook het organiserend bidteam is samengesteld en in de startblokken staat, lijkt de weg naar Eindhoven all clear. Het bestuur van Stichting Formula-Eindhoven vond in event productiebureau Unlimited Productions, sportmarketingbureau Triple Double en contentmarketingbureau gr8 agency de perfecte partners om, samen met het bestuur, een krachtig bidteam te vormen.

“We zochten naar een team dat én de eventorganisatie perfect in de vingers heeft én de Dutch E-prix het internationale podium kan geven dat het verdient”, legt voorzitter Peter-Paul Laumans uit. “En daar zijn we bijzonder goed in geslaagd. Iedere partij vanuit een eigen kracht en toegevoegde waarde. Samen gaan we er vol voor om een winnend bid aan te bieden. Dat dit gaat lukken, daar twijfelt inmiddels niemand meer aan. Alles staat op groen hier.”

Ook bij het organiserend team zijn het enthousiasme en de volharding goed voelbaar. Willem Loos, CEO bij evenementen productiebedrijf Unlimited Productions, heeft al heel wat indrukwekkende evenementen achter zijn naam staan. “Maar dit is wel een mooie krent uit de pap. Wat we in Eindhoven gaan wegzetten is uniek. Hiermee willen we geschiedenis schrijven: de eerste E-prix in Nederland. Fantastisch om daar deel vanuit te maken. Ons doel is er om er een innovatief en duurzaam evenement van maken, dat een blauwdruk moet worden voor toekomstige races.”

Sportmarketingbureau Triple Double weet al ruim 23 jaar ervaring sport en merken op een succesvolle wijze samen te brengen. Met grote betrokkenheid bij en in de sport, is Triple Double de aangewezen partner om het bid in goede banen te leiden. Managing partner Michel van Grunsven: “Sport is een enorm krachtig platform. Zeker de Dutch E-prix, waarin zoveel werelden op een unieke en innovatieve manier samenkomen, biedt een prachtkans om de Brainport Eindhoven regio én Nederland internationaal als voorloper op vele gebieden op de kaart te zetten. Een kans die we vól gaan benutten, onder andere met een goed doordacht creatief bidconcept. Met slechts één doel voor ogen: make the Dutch E-Prix count.”

Contentmarketing bureau gr8 agency maakt de drie-eenheid compleet. Content strateeg Eefje Tates: “Verhalen maken waarmee je de maximale aandacht krijgt, dát is waar wij goed in zijn bij gr8. En als er ergens verhalen te vinden zijn, is het wel in de sport. De Dutch E-prix is hierin uniek. Je hebt hier het sportieve element te pakken, maar óók de voor Eindhoven zo belangrijke thema’s als mobiliteit, smart city, duurzaamheid en innovatie. We helpen onze business partners bij het vertellen van de verhalen die hierachter schuilgaan. Daarbij kijken we óók vooruit: Formule-E is tenslotte de raceklasse van de nabije toekomst.”

What’s next?

In nauwe samenwerking met het organiserend consortium zetten initiatiefnemers en Formula-Eindhoven bestuursleden Peter-Paul Laumans, Berry van Nes en Ed Winters de komende maanden alles op alles om een winnend, innovatief én creatief bid neer te leggen. “Met de Dutch E-Prix zetten we straks niet alleen de Brainport en regionale bedrijven op de kaart; dit gaat van betekenis zijn voor heel Nederland.”

Meer over deze missie lees je op www.formula-eindhoven.com

Gerelateerd