12 juni 2020

HRMNieuws

Veelgestelde vragen en antwoorden over salarisadministratie in coronatijd – door IJK

De coronacrisis heeft ook impact op de salarisadministratie. Kun je als werkgever medewerkers tegemoetkomen voor het thuis werken? Mag je reiskosten doorbetalen als iemand vanuit huis werkt en dus geen reiskosten maakt? Hoe zit het met administratieve verplichtingen richting de belastingdienst?

Antwoorden op deze en andere vragen hebben we verzameld in een document. Hierin komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • Tegemoetkoming thuiswerken

  • Reiskosten

  • Versoepeling administratieve verplichtingen

  • Wet arbeidsmarkt in Balans (WAB)

  • Aangifte loonheffingen

  • Werkhervatting gepensioneerde zorgmedewerkers

  • Bijzonder uitstel van betaling

  • NOW

  • Verruiming vrije ruimte werkkostenregeling

  • Doelgroepverklaring LKV

Download het document hier op IJK.nl.

Bron; coronakrant.nl

Gerelateerd