Home Thema'sCorona Triple Double: sport blijft het platform om mensen te binden & boeien

Triple Double: sport blijft het platform om mensen te binden & boeien

Door Brabant Business Media

Wie is Triple Double, Bob van Oosterhout en wat zijn jullie activiteiten.
Triple Double is het grootste sportmarketingbureau van Nederland. Zelf vinden we het vooral belangrijk goed te zijn in ons werk en zijn we trots op een prachtige groep klanten en een gepassioneerde groep marketingprofessionals te hebben, die over de as van sport tot creatieve/effectieve campagnes, evenementen, acties, of strategieën komen! Te denken valt aan campagnes rondom Romario (EnergieDirect), NOC*NSF (Campina), PSV (Bavaria), Equal Game (UEFA), De Vuelta (Provincie Noord-Brabant), Running (KLM), De Keuken Kampioen Divisie (DMG ), Usain Bolt (Alianz Direct), Motorsport (Opel) en F1 (Red Bull).

Wat is de economische impact van de maatregelen i.v.m. het Coronavirus voor de sportsector in het algemeen en Triple Double in het bijzonder?
De economische impact is enorm. Er wordt gesproken over een schade van meer dan een miljard Euro. Evenementen worden gecanceld, competities liggen stil, stadions staan leeg en sporters zitten thuis. En we weten nog steeds niet waar dit eindigt. Dit betekent dat veel activiteiten van onze klanten rondom sport ook stilliggen, zeker wanneer betreffende klant ook hard wordt geraakt in haar bedrijfsactiviteiten. Triple Double ziet haar omzet tussen de 40 en 60% kelderen, daar waar we onderweg waren naar het allerbeste jaar ooit! Erg zuur. We hebben direct doorgepakt, een worst case scenario ontwikkeld en lopen vooralsnog op koers om door de storm heen te komen zonder catastrofale kleerscheuren, al klop ik deze zin keihard af.. Gelukkig hebben we binnen onze groep ook veel digitale kennis & kunde, waardoor we veel online activaties bedenken en oppakken. het Eredivisie Shirt Festival van afgelopen week is daar een mooi en zeer succesvol voorbeeld van.

Loyaliteit is in deze crisis een veelgehoorde term maar merk je dit ook bij jullie klanten en werknemers?
Bij de TD-ers absoluut. Dat we door de jaren heen een geweldige groep mensen hebben verzameld, wist ik al, maar dat dit team over zóveel veerkracht, topsportmentaliteit en positiviteit (hart voor de zaak) beschikt, komt nu in grote mate naar boven. Hartverwarmend! Ook bij veel klanten stuitten we op begrip. Klanten die aangeven ‘ons in deze fase niet te laten vallen’. Ook dat geeft een boost. Tegelijkertijd is dit bij uitstek de periode waarin mensen hun ware aard tonen en laten zien wat ‘paniek’ met ze doet. Ook wij maken dat mee, al geloof ik er persoonlijk in dat deze rare situatie zich er in enorme mate toe leent relaties te bouwen, relaties te verstevigen, loyaliteit te bewijzen en daarmee een voortreffelijke uitgangspositie te creëren voor een ongetwijfeld interessant post-corona ondernemerstijdperk!

Zal de markt van (sport)marketing nog hetzelfde zijn na de Corona tijd of zullen er veranderingen komen?
De markt van sportmarketing zal ongetwijfeld veranderen, maar niet per definitie in de negatieve zin van het woord. Sport wordt gemist, sport raakt mensen in het hart, 2021 wordt op zijn beurt een ongelofelijk sportjaar en sport blijft het platform om mensen te binden & boeien; daarom geloof ik dat er grote kansen ontstaan voor ons bedrijf! Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook geloof dat het wel weer even nodig gaat hebben alvorens over de volle breedte alle handremmen losgelaten gaan worden..

Hoe komen we als ondernemers deze crisis door?
Ik adviseer ondernemers in deze periode positief te blijven denken, er te zijn voor je klanten, met ze meedenken (hun behoefte is ongetwijfeld veranderd op dit moment; speel daarop in!), flexibel zijn, als bedrijf bovenal positief zichtbaar te zijn (dat wordt namelijk geassocieerd met kracht), creatief te zijn in je business model en bovenal: kin omhoog en gas erop! Succes ermee!

Met sportieve groet,

Bob van Oosterhout
Directeur | Oprichter

Gerelateerde artikelen