31 oktober 2019

TB omarmt Auto Borchwerf om toekomst-proof te kunnen zijn

BREDA – Van Tilburg – Bastianen Groep (TB) heeft Auto Borchwerf overgenomen. De ontstane schaalgrootte is nodig om de toekomstige ambitie van TB waar te maken: het servicelevel voor de klant verhogen in een sterk veranderende (automotive) wereld. Directeur Van Tilburg - Bastianen Groep, Thomas Martin legt uit: “Ontwikkelingen als veranderend koopgedrag, digitalisering en elektrificatie dwingen ons tot innovatie. Steeds minder particulieren kopen een auto en steeds meer mensen kiezen bijvoorbeeld voor de vorm van private lease. Als je het koopproces begint met een maandelijks leasebedrag, dan heeft dat consequenties voor de auto die uiteindelijk gekozen wordt.” Behalve een verandering in het consumentengedrag, wordt de vraag naar elektrisch aangedreven auto’s steeds groter en gaan fabrikanten de auto’s straks ook buiten de dealer om online verkopen. Deze ontwikkelingen vragen om een veranderende aanpak voor de TB Groep. Slagkracht vereist voor veranderende markt “Deze veranderingen zorgen er voor dat TB nu al nadenkt over hoe haar dienstverlening en infrastructuur er in de toekomst uit moet zien. Schaalvergroting is nodig om dezelfde dienstverlening bij afnemende vraag te kunnen voortzetten.” Want dat er een rol voor dealers ook in de toekomst blijft weggelegd, daar is Thomas Martin van overtuigd. “Welke vorm van mobiliteit er ook wordt gekozen, er blijft een behoefte aan lokale aanwezigheid, omdat voertuigen altijd onderhouden zullen moeten worden.” Klantgericht de transformatie tegemoet Ook in de organisatie van het bedrijf gaat er veel veranderen. Thomas: “In onze huidige locaties moeten we nog steeds voldoen aan een veelheid van eisen vanuit de fabrikant. Op zich levert dit een hele mooie uitstraling op, maar we moeten er op letten dat in de dienstverlening niet het product maar de klantwens centraal staat. Natuurlijk zijn we enthousiast over de mooie auto’s die we verkopen. Met de merken Audi, Volkswagen, SEAT en SKODA kunnen we zoveel mooie modellen aanbieden, dat de nadruk niet op overtuigen hoeft te liggen. Daarnaast blijven we onze dienstverlening verbeteren, zoals bijvoorbeeld met de ontwikkeling van het “Drop & Go” concept. Klanten hoeven niet langer bij een werkplaatsafspraak naar binnen om de sleutel af te geven bij de balie. Zij kunnen hun auto buiten inleveren en direct in een vervangende auto stappen die voor hen klaar staat. Wanneer de auto in de werkplaats staat voor onderhoud of een reparatie, stelt de monteur zich voor en laat direct middels een video zien welke werkzaamheden aan de auto verricht zijn. Alles moet in het teken staan van het overtreffen van de klantverwachting. Met de overname van Auto Borchwerf voegen we een bedrijf toe dat bekend staat om zijn klantgerichtheid en professionele manier van werken. De overname zal ons helpen om onze dienstverlening nog verder te kunnen doorontwikkelen.” Aan één ding blijft Van Tilburg – Bastianen vasthouden: ‘Our business is personal’.

Gerelateerd