Ga terug

4 oktober 2018

Philips opnieuw in top 50 meest waardevolle merken ter wereld

Philips behoort ook in 2018 tot de 50 meest waardevolle merken ter wereld. In de ‘Best Global Brands’-ranglijst van het Britse Interbrand, het grootste merkadviesbureau ter wereld, en het Amerikaanse zakenweekblad BusinessWeek, onderdeel van Bloomberg, staat Philips op plaats 43. Daarmee is het gezondheidstechnologiebedrijf het meest waardevolle Nederlandse merk.
Philips bereikt deze plaats mede dankzij een aanzienlijke stijging van de merkwaarde van 11,5 miljard dollar in 2017 naar 12,1 miljard dollar in 2018. Wat betreft de perceptie en ervaring van het Philips-merk zijn ook de scores van het bedrijf op het gebied van merkdifferentiatie en merkconsistentie gestegen.

Verbeteren van de levens van miljarden mensen over de hele wereld

"De waarde van het Philips-merk groeit doordat meer mensen onze doelstelling leren kennen: het verbeteren van de levens van miljarden mensen over de hele wereld", aldus Tomasz Lisewski, Head of Brand, Communications, Digital & Marketing bij Philips. “Het communicatieplatform 'Er is altijd een manier om het leven beter te maken', dat we in 2017 introduceerden, is ontworpen om merkdifferentiatie en consistentie te stimuleren, en ik ben er trots op dat de resultaten van al onze marketinginspanningen dit jaar worden weerspiegeld in de ‘Best Global Brands’-ranking van Interbrand".

Er is altijd een manier om het leven beter te maken

Een goed voorbeeld van het samenbrengen van deze visie in een gestructureerd proces is de nieuwe merkcampagne van Philips, die onlangs in Duitsland is gelanceerd en in 2019 naar andere markten zal worden uitgerold. In deze campagne staan zes consumenten centraal aan de hand waarvan het bedrijf laat zien hoe de producten en oplossingen van Philips passen in de dagelijkse routine van mensen om hun leven te verbeteren.
Lees hier het hele interview met Tomasz Lisewski.