Home Thema'sRetail & Marketing Leasebedrijf BEEQUIP lanceert nieuwe B2B-campagne Reclame waar je de radio harder voor zet

Leasebedrijf BEEQUIP lanceert nieuwe B2B-campagne Reclame waar je de radio harder voor zet

Door Brabant Business Media

BEEQUIP, leasebedrijf voor zwaar materieel, start vandaag een nieuwe reclame-campagne, gericht op de logistieke sector. Alles draait om het levenslied: Henk Wijngaard is als eerste artiest vertegenwoordigd met een nummer.

BEEQUIP begrijpt wat je beweegt
Het leasebedrijf introduceert een nieuw thema. Peter Loef, co-founder en partner: “Of je nu een gebruikte truck zoekt of je wilt je vloot elektrische bussen uitbreiden: wij kennen het materieel. En als ‘business bestuivers’ zijn wij er om het MKB te helpen groeien en bloeien. Daarom kijken we meer naar de plannen dan naar de jaarrekening. Het ijzer gaat boven de cijfers. Dus als een ondernemer met een goed idee bij ons aanklopt voor financiering, zeggen we zelden nee. Wij begrijpen echt wat je beweegt.”

Ongekend populair
In de nieuwe B2B-campagne, die door creatief bureau The Young werd ontwikkeld, staat het levenslied centraal. Onderzoek wijst uit dat in het MKB het Nederlandstalige lied, en speciaal het levenslied, nog altijd ongekend populair is. Grote namen als André Hazes, Frans Bauer en Jan Smit worden veel gedraaid, radiozenders als 100% NL en Radio NL trekken honderdduizenden luisteraars. Joris Linders, co-founder en partner: “Mensen houden van het levenslied, wijzelf ook. Of je nu chauffeur bent of CEO, oprechte emotie raakt ons allemaal. Het is een prachtig vehikel voor ons verhaal.”

Van logistiek tot grondverzet en maritiem
De nieuwe campagne is gericht op de logistieke sector. Het is de eerste in een reeks campagnes die onder andere ook het grondverzet en de maritieme wereld zal aanspreken. “In alle campagnes speelt radio een belangrijke rol,” zegt André Bouwman, creatief directeur en partner van The Young. En met een grijns: “Wat is er nou mooier dan dat mensen de radio harder zetten voor je reclame?” Henk Wijngaard levert het eerste lied, na hem zullen John de Bever en andere artiesten meewerken aan de campagne.

Gerelateerde artikelen