Home Thema'sGemeente Het nieuwe merk Oirschot

Het nieuwe merk Oirschot

Door Brabant Business Media

Op zaterdag 18 januari 2020 om 12.00 uur lanceren wij het nieuwe merk Oirschot. U bent van harte welkom bij dit feestelijk moment op de Markt in Oirschot.

Identiteit
De gemeente Oirschot is samen met verschillende partijen haar identiteit gaan onderzoeken. Want wij willen ons dorp levendig en interessant houden voor inwoners, ondernemers en toeristen. De belangrijkste vraag was: wat maakt ons dorp onderscheidend ten opzichte van de omliggende gemeenten? Het antwoord is: onze vele monumentale bezienswaardigheden. Het is belangrijk om uit te dragen waar we goed in zijn en wat Oirschot zo bijzonder maakt. Zo tellen Oirschot, Spoordonk en de Beerzen meer dan 300 rijks-en gemeentelijke monumenten. Gezien de grootte van Oirschot hebben wij hiermee de hoogste ’monument dichtheid’ van heel Nederland. Dat willen we laten zien én beleven. Daarom hebben wij ervoor gekozen om Oirschot op de kaart te gaan zetten als levende erfgoed gemeente. We geven onze gemeente hiermee een krachtige, toekomstbestendige impuls voor huidige inwoners én (nieuwe) bezoekers.

Nieuwe huisstijl en logo
Bij deze identiteit hoort een nieuwe passende huisstijl en een logo. De nieuwe huisstijl en het logo is, van en voor, iedereen. Dat wil zeggen dat wij het als gemeente gaan gebruiken maar ook onze ondernemers, verenigingen en organisaties zodat wij samen Oirschot promoten!

Samenwerken is verbinden
De nieuwe huisstijl moet inwoners, ondernemers en andere organisaties of mensen stimuleren om echte ambassadeurs van Oirschot te worden. De huisstijl biedt diverse mogelijkheden om specifieke boodschappen of thema’s te communiceren, altijd duidelijk onder de gezamenlijke paraplu van het merk Oirschot.

Gerelateerde artikelen