2 april 2020

Food (agri)Nieuws

Goed voor de Boer. Goed voor jou!

Boerschappen & Home made chefs zien gigantische overschotten ontstaan bij Nederlandse boeren, omdat zij hun producten momenteel niet meer verkopen aan horeca en cateraars. De twee ondernemers hebben met diverse chefs 4 boodschappenboxen samengesteld met kraakverse én superlekkere producten van boeren uit heel Nederland en geven daarnaast goede bereidingstips. Ook kunnen consumenten een hulpbox kopen voor ouderen, hulpbehoevenden of zorgverleners. Dagelijks rijdt Boerschappen langs tientallen boeren in Nederland om alle overschotten op te halen. Met die producten stellen ze de boxen samen. Deze producten zijn vers, gezond én lekker. Bovendien betalen ze de boeren een eerlijke prijs voor hun goede werk. Ze hebben het direct groots uitgepakt; per direct zijn ze gestart met 20 Drive-Thru’s door héél Nederland en bezorgen ze de boxen ook door heel Nederland. Tot slot zijn ze dit weekend gestart met het eerste Drive-Thru Restaurant in Breda. Al rijdend kan je de lekkerste gerechten ophalen bij de diverse foodtrucks. Met een bezoek aan het Drive-Thru Restaurant helpt de consument onder andere: boeren die overschotten hebben, lokale Bredase horeca-ondernemers en hulpbehoevenden, waar je een heerlijke hulpmaaltijd voor kan kopen. “Met dit concept wordt een ode gegeven aan Nederland. Het is een concept dat de kracht van samenwerken in Nederland viert. Een concept dat ons Nederlanders in deze moeilijke tijd met elkaar verbindt. Eten verbroedert, zeker nu.” In samenwerking met o.a. LTO, Tasty Lemon, Gemeente Breda, FoodUp Brabant, Rabobank, Vitam, Koppert Cress, STRND & De Kruidenaer zetten zij hun schouders eronder! Waarom het raakt De Boerschappen & Home made chefs hebben hun handen ineengeslagen om voedselverspilling in Nederland tegen te gaan, om boeren te ondersteunen en om consumenten te laten koken als heuse chefs. Ook in crisistijd hebben ze de klantreis goed doordacht. Ze maken het voor consumenten zo laagdrempelig mogelijk door de boodschappenboxen te bezorgen, of af te leveren door middel van de 20 Drive-Thru’s door heel Nederland. Daarnaast inspireren ze consumenten en helpen ze hen graag om lekker en verrassend te koken met producten van de Nederlandse boer. Ze kijken naar de mogelijkheden, wat kan wél! Bron: https://www.altuition.nl/

Gerelateerd