19 augustus 2019

Een wereldspeler worden dankzij slimmer werken

Hoe werkt Toverland slimmer?

Medewerkers hebben devices die verbonden zijn met het Vodafone 4G-netwerk. Toverland gebruikt Vodafone One Net, zodat medewerkers onder te verdelen zijn in groepen die apart van elkaar kunnen communiceren.

Van een speelhal ergens ver weg verstopt in Limburg, tot een groeiend pretpark waar de rek nog lang niet uit is. Dat is Toverland, het pretpark in het Limburgse Sevenum dat de ambitie heeft om uit te groeien tot een attractiepark van wereldformaat.

Ruimte om te groeien

Toverland bestaat in 2019 nog maar 18 jaar. Maar met 800.000 bezoekers per jaar en meer dan 35 attracties is het in de Benelux een stevige speler. Met de komst van een nieuw entreegebied én een nieuw themagebied is Toverland maar liefst anderhalf keer zo groot geworden. Maar het familiebedrijf van de familie Gelissen heeft de ruimte om nog verder door te groeien. De ambitie van Toverland is om in de komende jaren de magische grens van 1 miljoen gasten te doorbreken. Daarvoor willen ze de verblijfsduur verlengen door nieuwe parkuitbreidingen en het aanleggen van verblijfsaccommodaties naast het park.

“Iedereen is op de hoogte van waarvan hij op de hoogte moet zijn. Dat zorgt voor de juiste focus, rust en structuur in de organisatie.”Jean Gelissen Junior, COO Gelissen Grouphttps://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=zxkwyz6J1n4

**De juiste focus
**

De uitbreiding van het park resulteerde ook in nieuwe uitdagingen voor de organisatie. Sommige delen van het park hadden slecht bereik en de groei van het aantal medewerkers zorgde voor een toename in de onderlinge communicatie. Tot voor kort kon het voorkomen dat een manager met vier telefoons én een pager rondliep. Kortom: de communicatie verliep over te veel schijven.

Tijd voor verandering. De lijnen moesten korter worden, en de communicatie efficiënter. Daarom koos Toverland voor een aantal Smarter Working oplossingen die de communicatie aanzienlijk soepeler moeten laten verlopen. Alle medewerkers krijgen een device verbonden met het 4G-netwerk. Daarnaast maakt Toverland gebruik van Vodafone One Net. Hiermee heeft Toverland de mogelijkheid om de medewerkers onder te verdelen in groepen die apart van elkaar kunnen communiceren.

Deze nieuwe manier van werken komt bijvoorbeeld ook ten goede aan de veiligheid van de bezoekers. Waar het calamiteitenteam vroeger met pagers en porto’s werkte, weten bij een calamiteit de juiste personen nu meteen wat er precies aan de hand is. Zo kan er veel sneller geschakeld worden en worden niet alle afdelingen – die het park gewoon draaiende moeten houden – belast.

Jean Gelissen Junior, de COO van houdstermaatschappij Gelissen Group en zoon van de oprichter, is blij met deze oplossing. “Iedereen is op de hoogte van waarvan hij op de hoogte moet zijn. Maar ook niet op de hoogte van zaken die hij niet hoeft te weten. Dat zorgt voor de juiste focus, rust en structuur in de organisatie. Ik ben ervan overtuigd dat we hier beter van zijn geworden. En wat ook belangrijk is: het is toekomstproof. Het kan meegroeien met de ambitie die wij als Toverland hebben.”

Maak werk van uw ambities

Wilt u weten wat onze Smarter Working oplossingen voor uw bedrijf kunnen betekenen? Maak werk van uw ambities: Vodafone Business staat voor u klaar. Onze account managers en Business Partners vertellen u met alle plezier over de mogelijkheden. En één ding is zeker: uw organisatie gaat nog slimmer samenwerken.

Meer weten over Smarter Working van Vodafone? Klik [hier].